Banner

Timebeskrivelser

Rehab rygg- Er en time med fokus på rygg, nakke og skuldre. Timen passer for deg som føler deg stiv, eller er plaget med vond rygg. Øvelsene er trygge, effektive og gode. Vi jobber med ulike tøyningsøvelser, lett styrketrening til mage/rygg og stabilitet. Enkel time, passer alle.

Pilates/Yoga: En form for styrketrening hvor målet er å bygge den indre støttemusklaturen grundig opp fra bunnen av. Hovedfokuset er å få en sterk kjernemusklatur. Vi runder av timen med gode yoga øvelser som er fint for balansen, gode tøyningsøvelser og du skal kjenne velbehag. 

Lavbelasning/aeromix: Kjempe fin kondisjonstime med lavbelastning til knær. Timen gjennomføres på gulvet, trenger ikke noe utstyr. Jobber med enkle, morsomme trinn til herlig musikk. Passer alle.

Step&Styrke/Pulsstep: Kondisjon og styrke i intervaller. Du trenger stepkasse og vekter. Enkel og effektiv trening.

Sterk&Stram: Du trenger step og vekter. Hovedfokuset er at du skal få ei skikkelig styrkeøkt til hele kroppen. Så denne timen inneholder mer styrke enn kondisjonstrening. Enkel å følge, du tilpasser vekter etter behov.

NY:Boksing: Cardioboksing er en time med høy intensitet med fokus på utholdenhet og slagteknikk. Timen har flere elementer fra boksing, men vi jobber hovedsaklig med teknikk som fremmer hurtighet og utholdenhet.

NY: Tabata: Består av korte og svært intensive arbeidsperioder med øvelser for hele kroppen. Arbeidstiden er på 20 sekunder, men 10 sekunder pause. Dette kjøres 8 ganger, før du bytter øvelse. Tøff kondisjon og styrketrening. Timen passer alle.

Sirkel: Skikkelig tøff og effektiv styrketrening. Du går fra post til post, arbeidstiden er på ca 40 sek, men 20 sek pause. Det er 2 øvelser på hver post, noe som gjør treningen ekstra effektiv. Passer alle.

Løping ute: Er du glad i å trene ute, eller løping. Da er dette timen for deg. Bli med å løp deg en tur ut, langtur eller intervaller. Følg med på hjemmesiden. Oppmøte i resepsjonen.

Sykkel 45/60: Kondisjonstrening på sykkelen. Enkel og effektiv trening. Instruktøren legger opp timen med god musikk og tøffe utfordringer. Passer alle.

SykkelPuls 45: Intervall trening på sykkelen for å få maks utbytte av kondisjonstreningen. 4*4 intervall. 4 minutter stående sykling hvor du gir alt du har, deretter 3 minutter aktiv pause på setet.

Senior: Trening i aerobicsalen eller sykkelsalen. Enkel kondisjon og styrke tilpasset nivå.

Mor&Barn: Trening for nybakte mødre og fedre. Treningen forgår i aerobicsalen og består av en kombinasjon av enkle aerobictrinn (kondisjon) og styrkeøvelser. Barnet kan ligge i vogn/stol eller på matte på gulvet. Det er også lagt opp til noen øvelser hvor barnet kan være med. Perfekt for å komme igang etter fødselen. Tilpasses gruppen og evt skader/hindringer (Si ifra, så får du alternativer!).